Положення Вижницької спеціалізованої школи
про академічну доброчесність та відповідальність за її порушення

І. Загальні положення.
Відповідно до Закону України «Про освіту» від 05.09. 2017 року однією із засад державної політики у сфері освіти та принципів овітньої діяльності визначено академічну доброчесність.
В ст. 42 Закону України «Про освіту» сказано:
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими можуть керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
1.1. Положення про академічну доброчесність учасників освітнього процесу Вижницької спеціалізованої школи закріплює норми та правила етичної поведінки, професійного спілкування між педагогічними працівниками та здобувачами освіти.
1.2. Мета Положення полягає у дотриманні високих професійних стандартів в усіх сферах діяльності закладу (освітній, науковій, виховній), особливих взаємовідносин між педагогічними працівниками та здобувачами освіти, запобігання порушенню академічної доброчесності.
1.3. Педагогічні працівники та здобувачі освіти, усвідомлюючи свою відповідальність за неналежне виконання функціональних обов’язків, формування сприятливого академічного середовища для забезпечення дієвої організації освітнього процесу, розвитку інтелектуального, особистісного потенціалу, підвищення престижу закладу, зобов’язуються виконувати норми даного Положення.
1.4. Норми цього Положення закріплюють правила поведінки, безпосередньо у трьох основних сферах – освітній (навчальній), методичній та виховній.
Поширюється на всіх учасників освітнього процесу закладу.

ІІ. Педагогічні працівники
Дотримання академічної доброчесності педпрацівниками передбачає:
1.Дотримання Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про авторське право і суміжні права», «Про запобігання корупції», Конвенції ООН «Про права дитини». Дотримання норм законодавства про авторське право і суміжні права.
2.Дотримання Правил внутрішнього трудового розпорядку, трудової дисципліни.
3.Дотримання етичних норм спілкування на засадах взаємоповаги, партнерства, толерантності.
4.Запобігання корупції і хабарництву.
5.Збереження та бережливе використання матеріальної бази закладу, примноження позитивного іміджу закладу.
6.Дотримання норм про авторські права, посилання на джерела інформації в разі використання у своїх роботах запозичених відомостей та тверджень.
7.Надання правдивої інформації про результати власної навчальної (наукової, творчої) діяльності.
8.Надання якісних освітніх послуг та впровадження інновацій в практичну діяльність.
9.Особисту присутність та активну участь в засіданнях педагогічної ради, відповідальність за прийняті колегіальні рішення.
10.Підвищення рівня професійного розвитку через самоосвіту, курсову перепідготовку, участь у методичних заходах районного та обласного рівнів.
11.Незалежність професійної діяльності від впливу релігійних, громадських та політичних організацій;.
12.Об’єктивне та неупереджене оцінювання результатів навчальної діяльності здобувачів освіти.
13.Здійснення контролю за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти, інформування останніх про види відповідальності за її порушення.
14.Надання достовірної інформації про методики, технології викладання, передовий педагогічний досвід, прийоми, методи роботи по впровадженню компетентнісного, особистісно-зорієнтованого, діяльнісного підходів, стан виконання програм, результати освітнього процесу, рівень розвитку ключових і предметних компетентностей, рівня вихованості, результатів роботи із сім’ями, результатів самоосвіти т.і.

Дисциплінарні покарання: попередження, догана.

Доведення інформації до Ради навчального закладу.

Підстави порушення академічної доброчесності:
1. Несвоєчасні записи в класних журналах результатів оцінювання.
2. Значна розбіжність в оцінюванні.
3. Відмова своєчасно надавати інформацію (усно або письмово) про методики, технології, прийоми, методи викладання, стан виконання програми, рівень сформованості компетентностей здобувачами освіти.
4. Академічний плагіат – оприлюднення в доповідях, брошурах, буклетах творчих результатів отриманих іншими особами або текстів інших авторів без зазначення авторства.
5. Самоплагіат.
6. Фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в доповідях, звітах, презентаціях, наказах.
7. Фальсифікація –свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процессу.
8. Обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу.
9. Хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процессу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі.
10. Необєктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти.
11.Ведення в закладі політичної, релігійної та іншої пропаганди.
12. Використання мобільних телефонів під час навчальних занять, нарад або офіційних заходів.
13. Вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин, паління у закладі, поява у стані алкогольного, наркотичного та токсичного сп’яніння.
14. Пронесення до закладу зброї, використання газових балончиків та інших речей, що можуть зашкодити здоров’ю так життю людини.

ІІІ. Здобувачі освіти
Дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти передбачає:

1. Самостійне виконання навчальних завдань поточного та підсумкового контролю (самостійні, контрольні, тестові роботи, завдання державної підсумкової атестації) без використання додаткових джерел інформації, крім тих, що дозволені для використання; толерантне ставлення до вчителів, інших працівників школи та однолітків
2. Надання достовірної інформації про результати власної навчальної діяльності батькам/опікунам.
3. Постійна підготовка до уроків, виконання домашніх завдань.
4. Самостійне подання щоденника для виставлення педагогом одержаних балів.
5. Посилання на джерело інформації в разі написання рефератів, досліджень, створення презентацій.
6. Ставлення з повагою до вчителів, інших працівників школи, однолітків та їхніх батьків.
7. Особисту присутність на всіх заняттях, крім відсутності з поважних причин.
8. Сприяння збереженню та примноженню традицій закладу, підвищення його престижу власними досягненнями у навчанні, спорті, творчості.
9. Користування матеріально-технічною базою закладу бережливо, економно та за призначенням.
10. Гідним для учасників освітнього процесу є:
• шанування державних символів;
• дотримання Правил внутрішнього розпорядку;
• культура зовнішнього вигляду здобувачів освіти.
Підстави порушення академічної доброчесності здобувачами освіти вважається:
1. Постійна непідготовка до уроків, домашніх завдань, правопорушення.
2. Не виконання обов’язків передбачених для здобувачів освіти в статі 53.
3. Навмисне перешкоджання навчальній та трудовій діяльності.
4. Участь у будь-якій діяльності, що пов’язана з обманом, нечесністю; підробка та використання офіційних документів.
5. Ведення в закладі політичної, релігійної та іншої пропаганди.
6. Використання мобільних телефонів під час навчальних занять, нарад або офіційних заходів.
7. Вживання алкогольних напоїв, наркотичних речовин, паління у закладі, поява у стані алкогольного, наркотичного та токсичного сп’яніння.
8. Пронесення до закладу зброї, використання газових балончиків та інших речей, що можуть зашкодити здоров’ю так життю людини.

ІV. Адміністрація навчального закладу
(директор, заступник з освітнього процесу)
Дотримання академічної доброчесності директором, заступником з освітнього процесу передбачає:
1. Посилання на джерело інформації у разі використання ідей, розробок, моделей, тверджень, технологій, педагогічної системи, освітнього середовища.
2. Дотримання норм законодавства про авторське і суміжне право.
3. Надання достовірної інформації державним органам, органам місцевого самоврядування, матеріалам що викладаються на сайті школи про стан освітнього процесу, якість сформованих ключових і предметних компетенцій здобувачів освіти, забезпечити якості освіти, рівень розвитку фахових компетентностей педагогів та їх безперервне навчання.
4. Контроль за дотриманням академічної доброчесності педагогічними працівниками та здобувачами освіти.
5. Об’єктивне і своєчасне оцінювання результатів освітнього процесу педагогів в ході проведення чергової та позачергової атестації.
6. Організація, контроль науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, що направлена на виконання цілей, завдань навчального закладу (педради, методичні об’єднання, семінари, творчі звіти, майстер-класи т.і.).
7.Моніторинг рівня сформованості фахових компетентностей педагогів.

Відповідальність за порушення академічної доброчесності директора, заступника з освітнього процесу:
Дисциплінарні покарання: попередження, догана, звільнення.
Доведення інформації до Ради навчального закладу, державних органів управління освітою.

Підстави порушення початку процесу притягнення до відповідальності за академічну недоброчесность:
1. Неналежне виконання посадових обов’язків по забезпеченню якості освіти.
2. Неналежний контроль за якістю оцінювання педагогами здобувачів освіти.
3. Формальний підхід до ДПА моніторингу якості освіти здобувачів через контрольні роботи,.
4. Неякісна організація науково-методичної роботи з педкадрами, що не забезпечує використання технологій передбачених Новою українською школою (педради, методичні об’єднання, предметні тижні педагога, класного керівника т.і.).
5. Формальне проведення атестації педагогічних кадрів.
6. Несвоєчасна і неякісна інформація про якість освіти, виховання в навчальному закладі.
7. Академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація, обман, хабарництво, необєктивне оцінювання.
8. Не виконання обов’язків педпрацівниками передбаченого ст. 54 Закону України «Про освіту».
9. Не виконання вимог нормативних документів в сфері освіти.

V. Контроль за виконанням Положення про академічну доброчесність та відповідальність за її порушення
1.Обов’язковий контроль за виконанням Положення покладається на директора та його заступника, трудовий коллектив, Раду навчального закладу.
2. Будь-хто з учасників освітнього процессу закладу має право на звернення про моніторинг виконання Положення.
3. Про хід виконання Положення закладу про академічну доброчесність та відповідальність за порушення керівник закладу звітує 1 раз на рік – звіт директора за рік т.і.

VІ. Прикінцеві положення
1. Дане Положення розроблено відповідно до Закону України «Про освіту», погоджено із педрадою та Радою навчального закладу, затверджено директором навчального закладу.
2. Порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності визначається педрадою – вищим колегіальним органом управління закладу.
3. Кожна особа, стосовно якої порушено питання про порушення нею академічної доброчесності має такі права:

3.1. Ознайомитися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження.
3.2. Особисто або через представника надати усні та письмові або письмово відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності.
3.3. Знати про дату, час і місце розгляду, бути присутнім під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення до академічної відповідальності (педрада).
3.4. Оскаржити рішення про притягнення до академічної відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції , або до суду.
3.5. Право звернення до педради про академічну недоброчесність мають здобувачі освіти, педпрацівники, батьки.
3.6. Педрада розглядає звернення в 10-денний строк і приймає рішення: розпочати процедуру розслідування про академічну недоброчесніть або відмовити.
3.7. Рішення про відмову розпочати процедуру рослідування про академічну недоброчесність педрада письмово обґрунтовує.
3.8. При прийнятті рішення про початок процедури розслідування педрада створює комісію, яка розробляє програму проведення розслідування, склад комісії, розроблену програму директор затверджує наказом по навчальному закладу.
3.9. Розслідування комісії не може тривати довше 20 днів.
3.10. Довідку про розслідування Комісія адресує педраді, яка після розгляду приймає колегіальне рішення, що затверджується наказом директора навчального закладу і передається, не пізніше 30-го дня з часу звернення заявнику.

Положення додається: polozhennja_pro_akademichnu_dobrochesnist