СТАТУТ
комунального закладу
«Вижницька спеціалізована школа-інтернат
І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів художньо-естетичного циклу
імені Назарія Яремчука»

1. Загальні положення

1.1. Комунальний заклад «Вижницька спеціалізована школа-інтернат І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів художньо-естетичного циклу імені Назарія Яремчука» (далі – Заклад) є неприбутковим закладом освіти, заснованим на спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області. Засновником Закладу є Чернівецька обласна рада (надалі – Засновник), власником майна – територіальні громади сіл, селищ Чернівецької області.
1.2. Комунальний заклад «Вижницька спеціалізована школа-інтернат І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів художньо-естетичного циклу імені Назарія Яремчука» є правонаступником комунального закладу «Вижницької загальноосвітньої школи-інтернат І-ІІІ степенів Назарія Яремчука» згідно рішення ХІV сесії VIІ скликання Чернівецької обласної ради від 04.07.2017 року № 131-14/17 «Про реорганізацію шляхом перетворення комунального закладу «Вижницька загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів імені Назарія Яремчука»
1.3. Юридична адреса Закладу:
59200 Чернівецька область, Вижницький район, м. Вижниця, вул. Романа Шухевича, 8.
1.4. Повне найменування Закладу – комунальний заклад «Вижницька спеціалізована школа-інтернат І-III ступенів з поглибленим вивченням окремих предметів та курсів художньо-естетичного циклу імені Назарія Яремчука», скорочене – «Вижницька спеціалізована школа».
1.5. Заклад є юридичною особою, діє на умовах бюджетного фінансування, має самостійний баланс, рахунки в Головному управлінні державного казначейства України у Чернівецькій області м. Вижниця, печатку, штамп, бланк зі своєю назвою, ідентифікаційний код, та не має на меті прибутку.
1.6. Заклад підзвітний та підконтрольний Департаменту освіти і науки, Чернівецької обласної державної адміністрації (далі – Департамент), який створює необхідні умови для його функціонування щодо професійної діяльності та Чернівецькій обласній раді щодо вирішення майнових питань.
1.7. Заклад самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України, наказами Департаменту, рішеннями Засновника та власним Статутом.
1.8. Засновник або уповноважений ним орган здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, організовує будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів, забезпечення, канцелярським приладдям, тощо.
1.9. Структура Закладу, його штатний розпис затверджуються директором Департаменту за погодженням голови обласної ради.
1.10. Заклад вправі від свого імені укладати будь-які договори, контракти за предметом своєї діяльності на території України, набувати майнові і особисті немайнові права та нести обов’язки, пов’язані з її діяльністю, виступати позивачем і відповідачем у суді.
1.11. Заклад не несе відповідальності за зобов’язаннями Засновника, рівно, як Засновник не несе відповідальності за зобов’язаннями Закладу.
1.12. Заклад не несе відповідальності за зобов’язаннями держави, рівно, як і держава не несе відповідальності за зобов’язаннями Закладу.

2. Мета і предмет діяльності

2.1. Заклад створений з метою навчання та виховання здібних і обдарованих дітей, дітей, які виявили бажання та мають здібності до вивчення предметів художньо-естетичних циклу та потребують соціальної підтримки а також створення умов для навчання талановитої, обдарованої молоді, залучення її до систематичної науково – дослідницької, пошукової, експериментальної та творчої роботи.
2.2. Головними завданнями Закладу є:
2.2.1. забезпечення реалізації права громадян на здобуття підвищеного рівня загальної середньої освіти відповідно до навчальних програм;
2.2.2. формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
2.2.3. створення сприятливих умов для самовираження особистості учнів (вихованців) у різних видах діяльності, їх повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку;
2.2.4. створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину, суспільство, культуру та творчого, індивідуального, духовного і фізичного розвитку учня;
2.2.5. задоволення потреб учнів у професійному самовизначенні і творчій самореалізації;
2.2.6. виховання любові до України, поваги до народних традицій і звичаїв, національних цінностей українського народу, а також інших народів і націй;
2.2.7. виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності.
2.3. Заклад у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України “Про освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про місцеві державні адміністрації”, Положенням про загальноосвітній заклад, Положенням про дитячі будинки і загальноосвітні школи-інтернати для дітей – сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, Положенням про загальноосвітню школу-інтернат та загальноосвітню санаторну школу-інтернат, Наказами Міністерства освіти і науки України, розпорядженнями голови обласної державної адміністрації та голови обласної ради, рішеннями Чернівецької обласної ради, власним Статутом та іншими нормативно-правовими актами України.
2.4. Заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
2.4.1.безпечні умови освітньої діяльності;
2.4.2.дотримання державних стандартів освіти;
2.4.3. дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
2.4.4. дотримання фінансової дисципліни.
2.5. У Закладі поглиблено вивчаються предмети художньо-естетичного циклу.
2.6. Мова навчання у Закладі – українська
2.7. Класи у Закладі формуються згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення навчально-виховного процесу та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до Закладу.
2.8. Заклад організовує навчання з урахуванням освітніх запитів населення, кадрового забезпечення та матеріально-технічної і методичної бази, з метою широкої загальноосвітньої підготовки.
2.9. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у Закладі здійснюється згідно з нормативами, встановленими Міністерством освіти і науки України.
2.10. Взаємовідносини Закладу з викладачами вузів, діячами науки і культури, фахівцями у різних галузях, юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.
2.11. Заклад має власну символіку.
2.11.1. Заклад має право:
2.11.2. проходити в установленому порядку державну атестацію;
2.11.3. визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу;
2.11.4. визначити варіативну частину робочого навчального плану;
2.11.5. створювати структурні підрозділи за погодженням з Засновником, формувати штатний розклад;
2.11.6. в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
2.11.7. спільно з вищими навчальними закладами, їх кафедрами або філіями, науково-дослідницькими інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;
2.11.8. використовувати різні форми морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
2.11.9. отримувати кошти і матеріальні цінності від органів влади, юридичних і фізичних осіб;
2.11.10. залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;
2.11.11. розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;
2.11.12. користуватися пільгами, передбаченими чинним законодавством;
2.12. У Закладі функціонують: педагогічна рада, рада Закладу, піклувальна рада, методичні об’єднання вчителів та вихователів, творчі групи, психологічна служба.
2.13. Медичне обслуговування учнів (вихованців) здійснюється лікарем і медичними сестрами Закладу, які несуть персональну відповідальність за здоров’я та фізичний розвиток дітей, проведення реабілітаційних, профілактичних заходів, дотримання санітарно-гігієнічних норм, режиму і якості харчування вихованців, дозування їх фізичного та розумового навантаження, оздоровлення.
2.14. Взаємовідносини Закладу з юридичними і фізичними особами визначаються законодавством України та угодами, що укладені між ними.

3. Зарахування учнів (вихованців) до Закладу та їх відрахування

3.1. До закладу приймаються діти, які виявили бажання та мають здібності до вивчення предметів художньо-естетичного циклу із сіл, селищ, міст незалежно від місця проживання.
3.2. Зарахування учнів (вихованців) до Закладу проводиться на основі Правил конкурсного приймання розроблених на основі Інструкції про порядок конкурсного приймання дітей (учнів, вихованців) до гімназій, ліцеїв, колегіумів, спеціалізованих шкіл (шкіл-інтернатів).
Терміни конкурсного приймання та кількість учнів (вихованців) погоджується з Департаментом.
Наказ про зарахування видається директором після конкурсного приймання при наявності таких документів: заяви батьків або осіб, які їх замінюють, а в окремих випадках за рішенням органів опіки і піклування, копії свідоцтва про народження дитини, особової справи, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які зараховуються до 1-го класу), медичної довідки встановленого зразка, довідки про склад сім’ї, акту обстеження матеріально-побутових умов сім’ї, ідентифікаційного коду (копія), документу про освіту.
3.3. Адміністрація Закладу вживає заходів для ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, з порядком зарахування до закладу, його Статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію навчально-виховного процесу.
3.4. Зарахування учнів до Закладу здійснюється наказом директора, на підставі направлення Департаменту.
3.5. Переведення учнів (вихованців) закладу до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
У разі вибуття учня з навчального закладу батьки або особи, які їх замінюють, подають до Закладу заяву із зазначенням причини вибуття, довідку, що підтверджує факт зарахування дитини до іншого навчального закладу.
3.6. Учні Закладу, які мають за підсумками річного та семестрового оцінювання початковий рівень досягнень у навчанні, за рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу директора можуть відраховуватися з навчального закладу.
3.7. Про можливе відрахування батьки учня (особи, які їх замінюють) повинні бути проінформовані не пізніше ніж за один місяць у письмовій формі. У двотижневий строк до можливого відрахування письмово повідомляється районний відділ освіти за місцем проживання учня. За сприяння відповідного районного відділу освіти такі учні переводяться до іншого навчального закладу по місцю проживання.
3.8. Учень, який грубо порушив внутрішній розпорядок закладу та правила для учнів, наказом директора відраховується з Закладу. За учнями зберігається право переходу до відповідного класу інших навчальних закладів, що забезпечують завершення повної середньої освіти.

4. Організація навчально-виховного процесу

4.1. Заклад планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного та річного планів.
4.2. Навчально-виховний процес у Закладі здійснюється відповідно до робочого навчального плану, складеного на основі типових навчальних планів, затверджених Міністерством освіти і науки України.
У робочому навчальному плані конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.
Індивідуалізація і диференціація навчання у навчальному закладі забезпечуються шляхом реалізації інваріантної та варіативної частин.
4.3. Робочі навчальні плани затверджуються Департаментом.
4.4. Заклад забезпечує відповідність рівня загальної середньої освіти державним стандартам освіти, єдність навчання і виховання.
4.5. Заклад працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України, і забезпечує виконання навчально-виховних завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.
4.6. Заклад обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та свого Статуту з урахуванням специфіки, профілів та інших особливостей організації навчально-виховного процесу. Навчально-виховний процес здійснюється за денною формою навчання з цілодобовим перебуванням вихованців у Закладі.
4.7. За клопотанням батьків або осіб, які їх замінюють адміністрація закладу може надавати дозвіл учням (вихованцям), які навчаються у Вижницькій спеціалізованій школі, проживати у своїх сім’ях. Надання такої можливості, як на певний період, так і на повний термін навчання оформлюється наказом директора.
4.8. За заявою батьків або осіб, які їх замінюють, учні (вихованці) на період канікул, у вихідні та святкові дні виїжджають додому у супроводі дорослих.
4.9. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів (вихованців) встановлюються навчальним закладом в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
4.10. Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються у строки, встановлені Міністерством освіти і науки України, але не пізніше 1 червня наступного року.
4.11. Навчальні заняття організовуються за семестровою системою.
4.12. У разі виникнення екологічного лиха та епідемій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи Закладу, який погоджується з органами державної санітарно-епідеміологічної служби.
4.13. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
4.14. Тривалість уроків у Закладі становить: у перших класах – 35 хвилин, других-четвертих класах – 40 хвилин, п’ятих -одинадцятих – 45 хвилин.
Зміна тривалості уроків допускається за погодженням з Департаментом та державної санітарно-епідеміологічної служби.
4.15. Для учнів 8 – 11-х класів допускається проведення двох уроків підряд з одного предмета інваріативної та варіативної частини
4.16. Тривалість перерв між уроками встановлюється з урахуванням потреби в організації активного відпочинку і харчування учнів, але не менш як 10 хвилин, великої перерви – не менше 20 хвилин.
4.17. Щоденна кількість і послідовність уроків визначається розкладом.
Розклад уроків складається відповідно до робочого навчального плану з дотриманням педагогічних, санітарно-гігієнічних вимог і затверджується директором Закладу.
Розклад уроків враховує оптимальне співвідношення навчального навантаження протягом тижня.
4.18. Відволікання учнів від навчальних занять для проведення інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).
4.19. Залучення учнів до видів діяльності, не передбачених навчальною програмою та робочим навчальним планом закладу, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.
4.20. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.
4.21. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Закладі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів (вихованців) та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.

5. Оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців)

5.1. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) Закладу визначаються Міністерством освіти і науки України.
5.2. Облік навчальних досягнень учнів (вихованців) протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються Міністерством освіти і науки України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.
5.3. У закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється за 12-ти бальною системою оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.
У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.
5.4. Навчання у випускних класах Закладу завершується у 9 класі – державною підсумковою атестацією та в 11 класі – зовнішнім незалежним оцінюванням. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України.
В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України і Міністерством охорони здоров’я.
5.5. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
5.6. Учням, які закінчили основну школу (9-й клас), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.
Свідоцтво про базову загальну середню освіту дає право на вступ до школи III ступеня, професійно-технічного навчального закладу, вищого навчального закладу І – II рівня акредитації.
5.7. Учням (вихованцям), які закінчили старшу школу (11-й клас), видається атестат про повну загальну середню освіту.
Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до професійно-технічних та вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.
5.8. За відмінні успіхи в навчанні учні 2-8, 10-х класів нагороджуються Похвальним листом «За високі досягнення у навчанні», а випускники старшої школи – Похвальною грамотою «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів», медалями – Золотою «За високі досягнення у навчанні» або Срібною «За досягнення у навчанні». За відмінні успіхи в навчанні випускникам основної школи видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється Міністерством освіти і науки України.
5.9. Свідоцтва про базову загальну середню освіту, атестати про повну загальну середню освіту та відповідні додатки до них реєструються у книгах обліку та видачі зазначених документів.
Контроль за дотриманням порядку видачі випускникам свідоцтва, атестатів, Золотих і Срібних медалей, Похвальних грамот та листів здійснюється Міністерством освіти і науки України та Департаментом.

6. Виховний процес у Закладі

6.1. Виховання учнів (вихованців) у Закладі здійснюється під час проведення уроків, у процесі позаурочної та позашкільної роботи.
6.2. Цілі виховного процесу в Закладі визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.
6.3. У Закладі забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
Примусове залучення учнів (вихованців) закладу до вступу в будь-які об’єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.
6.4. Дисципліна у Закладі дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників навчально-виховного процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку, правил для учнів (вихованців).
Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів забороняється.

7. Учасники навчально-виховного процесу

7.1. Учасниками навчально-виховного процесу у Закладі є учні (вихованці), керівники, педагогічні працівники, практичний психолог, соціальний педагог, бібліотекар, інші спеціалісти закладу, батьки або особи, які їх замінюють.
7.2. Статус, права та обов’язки учасників навчально-виховного процесу визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими актами законодавства, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу.
7.3. Учень (вихованець) – особа, яка навчається і виховується у Закладі.
7.4. Учні (вихованці) Закладу мають гарантоване державою право на:
– доступність і безоплатність повної загальної середньої освіти;
– вибір форми навчання, профільного напряму, факультативів, спецкурсів, позакласних занять;
– безпечні і нешкідливі умови навчання та праці;
– користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною базою закладу;
– участь у різних видах навчальної, науково-дослідницької, експериментальної та інших видах, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
– участь в роботі органів громадського самоврядування у Вижницькій спеціалізованій школі;
– участь в роботі добровільних самодіяльних об’єднань, творчих студій, клубів, гуртків, груп за інтересами тощо;
– повагу людської гідності, вільне вираження поглядів, переконань;
– захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства, від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність;

7.5. Учні Закладу зобов’язані:
– оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками в обсязі не меншому, ніж визначено Державним стандартом загальної середньої освіти;
– підвищувати свій загальний культурний рівень;
– брати участь у пошуковій та науковій діяльності, передбаченій навчальними програмами та навчальним планом закладу, його Статутом;
– дотримуватися вимог законодавства, моральних, етичних норм, поважати честь і гідність інших учнів та працівників;
– виконувати вимоги педагогічних та інших працівників Закладу відповідно до Статуту та правил внутрішнього розпорядку;
– брати участь у різних видах трудової діяльності;
– дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна, майна інших учасників навчально-виховного процесу;
– дотримуватися правил особистої гігієни.
7.6. Учні Закладу залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.
7.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в навчальних закладах системи загальної середньої освіти.
7.8. До педагогічної діяльності у закладі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності визначається чинним законодавством.
7.9. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників Закладу, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.
7.10. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників визначається відповідно до законодавства директором Закладу і затверджується Департаментом.
Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
7.11. Директор Закладу призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.
7.12. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством. Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність Закладу, здійснюється лише за їх згодою.
7.13. Педагогічні працівники Закладу підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого Міністерством освіти і науки України.
За результатами атестації педагогічних працівників визначається їх відповідність займаній посаді, присвоюється кваліфікаційна категорія (спеціаліст, спеціаліст другої, першої, вищої категорії) та може бути присвоєно педагогічне звання «старший учитель», «учитель (вихователь) -методист», «педагог – організатор – методист» та інші.
7.14. Педагогічні працівники Закладу мають право:
– самостійно обирати форми, методи, способи навчальної роботи, не шкідливі для здоров’я учнів;
– брати участь у роботі методичних об’єднань, нарад, зборів та інших органів самоврядування Закладу, в заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи;
– здійснювати підвищення своєї кваліфікації, навчатися у вищих навчальних закладах і закладах системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних працівників;
– проходити атестацію для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримувати її в разі успішного проходження атестації;
– проводити в установленому порядку науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу;
– вносити керівництву закладу і органам управління освітою пропозиції щодо поліпшення навчально-виховної роботи;
– на соціальне і матеріальне забезпечення відповідно до законодавства;
– об’єднуватися у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;
– порушувати питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.
7.15. Педагогічні працівники Закладу зобов’язані:
– забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм з дотриманням вимог Державного стандарту загальної середньої освіти;
– контролювати рівень навчальних досягнень учнів;
– нести відповідальність за відповідність оцінювання навчальних досягнень учнів критеріям оцінювання, затвердженим Міністерством освіти і науки України, доводити результати навчальних досягнень учнів до відома дітей, батьків, осіб, що їх замінюють, директора закладу;
– сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров’я;
– виховувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
– виконувати цей Статут, правила внутрішнього розпорядку, умови трудового договору;
– брати участь у роботі педагогічної ради;
– виховувати в учнів шанобливе ставлення до батьків, жінок, старших за віком осіб;
– повагу до народних традицій та звичаїв, духовних і культурних надбань народу;
– готувати учнів до самостійного життя з дотриманням принципів взаєморозуміння, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
– дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати особисту гідність учнів та їх батьків;
– захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психологічного насильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, інших шкідливих звичок;
– постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну майстерність, рівень загальної і політичної культури;
– виконувати накази і розпорядження директора спеціалізованої школи -інтернату, органів управління освітою;
– вести відповідну документацію.
7.16. Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку навчального закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно з законодавством.
7.17. Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу.
7.18. Батьки учнів та особи, які їх замінюють, мають право:
– створювати батьківські громадські організації та брати участь у їх діяльності, обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
– приймати рішення про участь дитини в науковій, спортивній, трудовій, пошуковій та інноваційній діяльності закладу;
– брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Закладу;
– на захист законних інтересів дітей в органах громадського самоврядування закладу та у відповідних державних, судових органах.
7.19. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:
– створювати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
– забезпечувати дотримання дітьми вимог Статуту Закладу;
– поважати честь і гідність дитини та працівників Закладу;
– постійно дбати про фізичне здоров’я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
– виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім’ї, державної та рідної мов; повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
– виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
7.20. Інші права та обов’язки батьків або осіб, які їх замінюють, можуть бути обумовлені відповідними договорами.
7.21. У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.
7.22. За умови реорганізації чи ліквідації Закладу її працівникам і учням гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства.

8. Управління навчальним закладом

8.1. Безпосередньо керівництво Закладом здійснюється її директором, який несе персональну відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Закладу.
8.2. Директор є представником Закладу у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними і фізичними особами і діє без довіреності в межах повноважень, передбачениз законодавством та установчими документами Закладу.
Директор Закладу призначається і звільняється з посади у порядку визначеному Законом України “Про освіту” та у відповідності до пункту 2.3.2 Положення про порядок призначення і звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, організацій – об’єктів спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Чернівецької області, затвердженого рішенням сесії обласної ради VІІ скликання від 13.09.2017 №164/15/17 з числа претендентів, які вільно володіють державною мовою і мають вищу освіту та здійснює свою діяльність виключно на підставі контракту.
Призначення та звільнення заступників директора та інших працівників здійснюється директором Закладу з дотриманням чинного законодавства.
8.3. Директор Закладу:
– вирішує питання фінансово-господарської діяльності Закладу;
– здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
– організовує навчально-виховний процес Закладу;
– забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
– відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
– створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
– забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм, техніки безпеки;
– розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;
– підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно-експериментальної роботи педагогів;
– сприяє залученню діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій до навчально-виховного процесу, керівництва учнівськими об’єднаннями за інтересами;
– забезпечує реалізацію права учнів на захист від будь-яких форм фізичного або психічного насильства;
– вживає заходів до запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
– контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
– видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
– щороку звітує про свою роботу на загальних зборах колективу;
– забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Закладу;
– сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Закладу.
8.4. Директор Закладу є головою педагогічної ради – основного постійно діючого колегіального органу управління закладу освіти.
8.5. Засідання педагогічної ради проводяться за потребою, але не менш як чотири рази на рік.
8.6. Педагогічна рада розглядає питання:
– удосконалення і методичного забезпечення навчально-виховного процесу;
– планування та режим роботи Закладу;
– схвалює освітню програму Закладу та оцінює результативність її виконання;
– варіативної складової робочого навчального плану;
– розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;
– переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;
– підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їх творчої ініціативи, впровадження у навчально-виховний процес досягнень науки і передового педагогічного досвіду;
– участі в інноваційній та експериментальній діяльності закладу, співпраці з вищими навчальними закладами та науковими установами;
– морального та матеріального заохочення учнів (вихованців) ;
– морального заохочення батьків та осіб, що їх заміняють.
притягнення до дисциплінарної відповідальності учнів (вихованців);
– розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;
– має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту Закладу та проведення громадської акредитації Закладу;
– педагогічна рада розглядає також інші питання, пов’язані з діяльністю Вижницької спеціалізованої школи.
Рішення педагогічної ради Закладу вводяться у дію рішеннями директора Закладу.
8.7. Органом громадського самоврядування Закладу є загальні збори (конференція) його колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.
8.8. Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються від таких трьох категорій:
– працівників Закладу – зборами трудового колективу;
– учнів 8-11 класів – класними зборами;
– батьків, представників громадськості – класними батьківськими зборами.
Порядок скликання, повноваження, склад, чисельність загальних зборів колективу здійснюються відповідно до Положення про загальноосвітній навчальний заклад згідно з чинним законодавством та Статутом.
Загальні збори правочинні, якщо в їх роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається більшістю голосів присутніх делегатів.
Право скликати збори мають голова ради Вижницької спеціалізованої школи, учасники зборів, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу, засновник.
8.9. Загальні збори:
– обирають раду Закладу, її голову, встановлюють термін їх повноважень;
– заслуховують звіт директора і голови ради навчального закладу;
– розглядають питання навчально-виховної, методичної і фінансово-господарської діяльності Закладу;
– затверджують основні напрями вдосконалення навчально-виховного процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності навчального закладу;
– приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших педагогічних працівників.
8.10. У період між загальними зборами діє рада Закладу.
8.11. Метою діяльності ради є:
– сприяння демократизації і гуманізації навчально-виховного процесу;
– об’єднання зусиль педагогічного і учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку Закладу та удосконалення навчально-виховного процесу;
– формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління навчальним закладом;
– розширення колегіальних форм управління Закладу;
– підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією навчально-виховного процесу;
8.12. Основним завданнями ради є:
– підвищення ефективності навчально-виховного процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;
– визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку навчального закладу та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню навчально-виховного процесу;
– формування навичок здорового способу життя;
– створення належного педагогічного клімату у Закладі;
– сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;
– підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;
– сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;
– підтримка громадських ініціатив щодо створення належних умов і вдосконалення процесу навчання та виховання учнів;
– ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;
– стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;
– зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та закладом з метою забезпечення єдності навчально-виховного процесу.
8.13. До складу ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів Закладу, батьків і громадськості.
Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються загальними зборами колективу навчального закладу.
Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно загальними зборами.
На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.
8.14. Рада Закладу діє на засадах:
– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
– дотримання вимог законодавства України;
– колегіальності ухвалення рішень;
– добровільності і рівноправності членства;
– гласності.
Рада працює за планом, що затверджується загальними зборами Закладу.
Кількість засідань визначається їх доцільністю, але має бути не меншою чотирьох разів на навчальний рік.
Засідання ради може скликатися її головою або з ініціативи директора навчального закладу, власника, а також членами ради. Рішення ради приймається більшістю голосів за наявності на засіданні не менше двох третин її членів.
У разі рівної кількості голосів вирішальним є голос голови ради. Рішення ради, що не суперечать чинному законодавству та Статуту спеціалізованої школи-інтернату, доводяться в 7-ми денний термін до відома педагогічного колективу, учнів, батьків, або осіб, які їх замінюють, та громадськості.
У разі незгоди адміністрації Закладу з рішенням ради створюється узгоджувальна комісія, яка розглядає спірне питання. До складу комісії входять представники органів громадського самоврядування, адміністрації, профспілкового комітету Закладу.
8.15. Очолює раду Закладу голова, який обирається із складу ради.
Голова ради може бути членом педагогічної ради. Головою ради не можуть бути директор та його заступники.
Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій і зміст їх роботи визначаються радою.
Члени ради мають право виносити на розгляд усі питання, що стосуються діяльності Закладу, пов’язаної з організацією навчально-виховного процесу, проведенням оздоровчих та культурно-масових заходів.
8.16. Рада Закладу:
– організовує виконання рішень загальних зборів Закладу;
– спільно з адміністрацією розглядає план роботи Закладу та здійснює контроль за його виконанням;
– разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням Статуту навчального закладу;
– сприяє формуванню мережі класів, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;
– приймає рішення спільно з педагогічною радою про представлення до нагородження випускників навчального закладу золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні», або срібною медаллю «За досягнення у навчанні», нагородження учнів похвальними листами «За високі досягнення у навчанні», похвальними грамотами «За особливі досягнення у вивченні окремих предметів»;
– разом із педагогічною радою визначає доцільність вибору навчальних предметів варіативної частини робочих навчальних планів, враховуючи можливості, потреби учнів, а також тенденції розвитку регіону, суспільства і держави;
– заслуховує звіт голови ради, інформацію директора та його заступників з питань навчальної, навчально-виховної, науково-методичної, експериментальної, науково-дослідної, пошукової та фінансово-господарської діяльності;
– бере участь у засіданнях атестаційної комісії з метою обговорення питань про присвоєння кваліфікаційних категорій вчителям;
– виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;
– виступає ініціатором проведення добродійних акцій;
– вносить на розгляд педагогічної ради та управління освіти і науки обласної державної адміністрації пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
– ініціює розгляд кадрових питань та бере участь у їх вирішенні;
– сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють ) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів з учнями;
– розподіляє і контролює кошти фонду загального обов’язкового навчання, приймає рішення про надання матеріальної допомоги учням;
– розглядає питання родинного виховання;
– бере участь за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово-побутових умов учнів, які перебувають у несприятливих соціально-економічних умовах;
– сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;
– розглядає питання здобуття обов’язкової загальної середньої освіти учнями;
– організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;
– розглядає звернення учасників навчально-виховного процесу з питань роботи Закладу;
– вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників навчально-виховного процесу;
– може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.
8.17. У навчальному закладі за рішенням Засновника може створюватися і діяти наглядова (піклувальна) рада. Порядок формування наглядової ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та установчими документами Закладу.
8.18. Наглядова (піклувальної) рада Закладу сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямків розвитку і здійсненню контролю за їх використинням, ефективній взаємодії Закладу з органами державної влади, органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.
8.19.Члени наглядової ради Закладу мають право брати участь у роботі колегіальних органів Закладу з правом дорадчого голосу.
8.20.До складу наглядової ради Закладу не можуть входити здобувачі освіти та працівники Закладу.
8.21.Наглядова рада має право:
– брати участь у визначенні стратегії розвитку Закладу та контролювати її виконання;
– сприяти залученню додаткових джерел фінансування;
– аналізувати та оцінювати діяльність Закладу та її керівника;
– контролювати виконання кошторису та/або бюджету Закладу і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником Закладу;
– вносити Засновнику Закладу подання про заохочення або відкликання керівника Закладу з підстав, визначених законом;
– здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами Закладу.
8.22. Основними завданнями наглядової (піклувальної) ради є:
– сприяння виконанню законодавства України щодо обов’язковості повної загальної середньої освіти;
– співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, навчальними закладами, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у закладі;
– зміцнення навчально-виробничої, наукової, матеріально-технічної, бази Закладу;
– організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;
– запобігання дитячій бездоглядності;
– сприяння працевлаштуванню випускників навчального закладу;
– стимулювання творчої праці педагогічних працівників та учнів;
– всебічне зміцнення зв’язків між родинами учнів та Закладу.
8.23. Піклувальна рада формується у складі 7-15 осіб з представників місцевих органів виконавчої влади, підприємств, установ, організацій, навчальних закладів, окремих громадян, у тому числі іноземних.
Піклувальна рада може створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.
Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах колективу шляхом голосування простою більшістю голосів. Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах. Не допускається втручання членів піклувальної ради в навчально-виховний процес (відвідування уроків) без згоди директора навчального комплексу.
У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах колективу на його місце обирається інша особа.
8.24. Піклувальна рада діє на засадах:
– пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів особи, суспільства, держави;
– дотримання вимог законодавства України;
– самоврядування;
– колегіальності ухвалення рішень;
– добровільності і рівноправності членства;
– гласності.
Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.
Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.
Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів. Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, у засобах масової інформації, через спеціальні стенди тощо.
Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома колективу Вижницької спеціалізованої школи, батьків, громадськості. їх виконання організовується членами піклувальної ради.
8.25. Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради. З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар.
Голова піклувальної ради:
– скликає і координує роботу піклувальної ради;
– готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;
– визначає функції заступника, секретаря та інших членів;
– представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.
Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.
8.26. Піклувальна рада має право:
– вносити на розгляд органів виконавчої влади, директора навчального закладу, загальних зборів колективу пропозиції щодо зміцнення матеріально-технічної, навчально-виробничої, наукової бази навчального закладу;
– залучати додаткові джерела фінансування навчального процесу;
– вживати заходи до зміцнення матеріально-технічної і навчально-методичної бази Закладу;
– стимулювати творчу працю педагогічних працівників, учнів;
– брати участь у розгляді звернень громадян з питань, що стосуються роботи Закладу, з метою сприяння їх вирішенню у встановленому порядку;
– створювати комісії, ініціативні групи, до складу яких входять представники громадськості, педагогічного колективу, батьки або особи, які їх замінюють, представники учнівського самоврядування.

9. Права та обов’язки Засновника Закладу.

9.1. Засновник Закладу або уповноважена ним особа:
9.1.1. Затверджує установчі документи Закладу, їх нову редакцію та зміни до них.
9.1.2. Укладає строковий трудовий договір (контракт) з керівником Закладу, обраним (призначеним) у порядку, встановленому законодавством та установчими документами Закладу.
9.1.3. Розриває строковий трудовий договір (контракт) з керівником Закладу з підстав та у порядку, визначених законодавством та установчими документами Закладу.
9.1.4. Затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт Закладу у випадках та порядку визначених законодавством.
9.1.5. Здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу.
9.1.6. Здійснює контроль за дотриманням установчих документів Закладу.
9.1.7. Забезпечує створення у Закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування.
9.1.8. Здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискремінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
9.1.9. Реалізує інші права, передбачені законодавством та установчими документами Закладу.
9.2. Засновник або уповноважена ним особа не має права втручатися у діяльність Закладу, що здійснюється ним у межах його автономних прав, визначениз законом та установчими документами.
9.3. Засновник або уповноважена ним особа може делегувати окремі свої повноваження органу управління закладу освіти та/або наглядовій (піклувальній) раді Закладу.
9.4. Засновник Закладу зобов’язаний:
9.4.1. Забезпечити утримання та розвиток матеріально_технічної бази заснованого ним закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов.
9.4.2. У разі ліквідації чи реорганізації Закладу забезпечити здобувачам освіти можливість продовжити навчання на відповідному рівні освіти.
9.4.3. Забезпечити відповідно до законодавства створення у Закладі безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми проблемами.

10. Матеріально-технічна база

10.1. Майно Закладу є комунальною власністю, яке відповідно до рішення обласної ради від 20.09.2013 № 118-18/13, закріплено і належить йому на правах оперативного управління.
10.2. Розпорядження майном, що є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст області, здійснюється виключно за письмовим погодженням Засновника.
10.3. Майно не може бути предметом застави, позички або відчуження в будь-який спосіб без відповідного письмового погодження Засновника.
10.4. Майно Вижницької спеціалізованої школи складають матеріальні та нематеріальні активи, основні фонди та оборотні активи, а також інші цінності, вартість яких відображена на його самостійному балансі.
10.5. Майно, яке придбав чи отримав Заклад внаслідок власної господарської діяльності, належить на праві спільної власності територіальним громадам сіл, селищ, міст області.
10.6. Майно Закладу не може бути передано в оренду, безоплатне користування, заставу, не може бути внеском до статутного фонду інших юридичних осіб та не може бути проданим, переданим або відчуженим на інших підставах без письмового погодження Засновника.
10.7. Заклад повинен утримувати, передане йому в користування комунальне майно, в належному стані та здійснювати поточний та капітальний ремонт в межах наявних фінансових ресурсів.

11. Фінансово-господарська діяльність

11.1. Фінансово-господарська діяльність Закладу здійснюється відповідно до чинного законодавства України, цього Статуту і підконтрольна Департаменту та Засновнику.
11.2. Фінансування Закладу проводиться на нормативній основі за рахунок коштів обласного бюджету та коштів освітньої субвенції, додаткових джерел фінансування та послуг, не заборонених чинним законодавством.
11.3. Заклад має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інших матеріальних ресурсів, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.
11.6. Заклад надає Засновнику щорічний план фінансово-господарської діяльності та звіт про його виконання.
11.7. Порядок діловодства і бухгалтерського обліку у Закладі визначається чинним законодавством.
11.8. Звітність Закладу встановлюється відповідно до вимог чинного законодавства.
11.9. Заклад здійснює бухгалтерський та оперативний облік, веде статистичну звітність і несе відповідальність за їх достовірність згідно з чинним законодавством України.
11.10. Заклад здійснює платежі до бюджету у відповідності до чинного законодавства України.
11.11. Доходи (прибутки) Закладу використовуються виключно для фінансування видатків на його утримання, реалізації його мети та напрямів діяльності, зазначених в цьому Положенні.
11.12. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед працівників будинку-інтернату (за виключенням оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внесків) окрім випадків, не заборонених законодавством України.

12. Мета обробки персональних даних

12.1. Метою обробки персональних даних у базі персональних даних (далі-БПД) “Працівники” є забезпечення реалізації трудових відносин в будинку-інтернату, які регулюються Конституцією України, Кодексом законів про працю України, у відповідності до Закону України “Про відпустки”, Господарського кодексу України, Цивільного кодексу України, Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України, Закону України “Про бухгалтерський облік та звітність в Україні” , Закону України “Про оплату праці”.
12.2. Метою обробки БПД “Контрагенти – фізичні та юридичні особи” є забезпечення податкових відносин та відносин у сфері бухгалтерського обліку згідно вимог Податкового кодексу України.
12.3. Метою обробки персональних даних “Учні” є забезпечення реалізації відносин у сфері освіти, відносин у сфері статистики, які регулюються законодавством.

13. Міжнародне співробітництво

13.1. Заклад за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, відповідного фінансування має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями та освітніми асоціаціями. Заклад має право відповідно до законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.
13.2. Участь Закладу у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

14. Контроль за діяльністю Закладу

14.1. Державний контроль за діяльністю Закладу здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.
14.2. Державний контроль за діяльністю Закладу здійснюють Міністерство освіти і науки України, інші центральні органи виконавчої влади, до сфери управління яких належить Заклад, Державна інспекція навчальних закладів при Міністерстві освіти і науки України, Департамент, Засновник.
14.3. Основною формою державного контролю за діяльністю Вижницької спеціалізованої школи є державна атестація закладу, яка проводиться не рідше ніж один раз на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.
14.4. Позачергова атестація проводиться, як виняток, лише за рішенням Міністерства освіти і науки України за поданням органу громадського самоврядування Закладу або Департаменту.
14.5. За результатами атестації Закладу підтверджується право видачі документів про освіту державного зразка.
14.6. Якщо за результатами атестації Заклад не відповідає встановленим державним стандартам, він вважається неатестованим. У такому випадку приймається рішення про проведення повторної атестації через один – два роки або зміни типу, реорганізації чи ліквідації відповідно до законодавства.
14.7. У період між атестацією проводяться перевірки (інспектування) Закладу з питань, пов’язаних з навчально-виховною діяльністю. Зміст, види і періодичність таких перевірок визначаються залежно від стану навчально-виховної роботи, але не частіше як два рази на рік. Перевірки з питань, не пов’язаних з навчально-виховною роботою Закладу, проводяться його Засновником, Департаментом відповідно до чинного законодавства.

15. Припинення діяльності Закладу

15.1. Припинення діяльності Закладу відбувається шляхом його реорганізації, передачі активів одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зарахування до доходу бюджету у разі припинення юридичної особи (у результаті ліквідації, злиття, приєднання, поділу або перетворення) на підставі рішення Засновника або ліквідації в порядку, визначеному законодавством України. При реорганізації відбувається перехід всієї сукупності прав та обов’язків Закладу до його правонаступника.
15.2. Ліквідація Закладу здійснюється:
– за рішенням Засновника;
– за рішенням господарського суду з підстав, передбачених законом.
15.3. Ліквідація Закладу здійснюється ліквідаційною комісією, призначеною органом, який прийняв рішення про ліквідацію, яка діє відповідно до вимог чинного законодавства.
15.4. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять усі повноваження по управлінню справами Закладу, а повноваження директора припиняються.
15.5. Заклад є ліквідованим з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про його припинення.
15.6. Ліквідація, реорганізація Закладу проводиться за рішенням обласної ради у порядку визначеному чинним законодавством України.
15.7. Після ліквідації Закладу печатка та штамп Закладу здаються в установленому чинним законодавством порядку.
15.8. При припиненні діяльності Закладу працівникам, які звільняються, гарантується додержання їх прав та інтересів згідно з чинним законодавством України.
15.9. У разі ліквідації Закладу майно залишається у спільній власності територіальних громад сіл, селищ, міст області згідно з чинним законодавством України.
15.10. У разі припинення (у разі ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) майно Закладу, що залишається після виконання обов’язків Закладу перед штатними працівниками, державою за рішенням Засновника передається одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховується до доходу бюджету згідно чинного законодавства України.

16. Прикінцеві положення

16.1. Цей статут є основним документом, який визначає порядок діяльності, сукупність загальних прав та обов’язків, Закладу протягом усього періоду його функціонування.
16.2. Рішення Засновника та Департаменту є обов’язковими до виконання директором Закладу.
16.3. Якщо будь-яке положення цього Статуту стає недійсним, це не порушує дійсності інших положень.
16.4. Питання, що виникають в процесі діяльності Закладу і не врегульовані цим статутом, регулюються відповідно до чинного законодавства.
16.5. Цей статут складено та підписано у чотирьох примірниках, які мають однакову юридичну силу.

Статут: statut_vizhnicka_specializovana_shkola